Frédéric Chopin

Chopin kan verwijzen naar: Frédéric Chopin (1810-1849) - Pools componist en pianist uit de Romantiek Oeuvre van Frédéric Chopin - lijst van werken van Frédéric Chopin Jean Chopin (1994) - Frans voetballer Kate Chopin (1850-1904) - Amerikaans schrijfster Chopin (wodka) - Poolse wodka
Lees meer: https://nl.wikipedia.org/wiki/Chopin

Concerten waarin werken van Frédéric Chopin worden en werden gespeeld

UITGESTELD - Anna Vinnitskaya - Chopin, Schumann, Brahms - Wereldpianisten

Freitag 31. Dezember 2027, 20:00 Uhr
Impromptu nr. 1 in A, op. 29
Anna Vinnitskaya (piano)
Impromptu nr. 2 in Fis, op.36
Anna Vinnitskaya (piano)
Impromptu nr. 3 in Ges, op.51
Anna Vinnitskaya (piano)
Impromptu nr. 4 in cis, op. 66, 'Fantaisie Impromptu'
Anna Vinnitskaya (piano)
Pianosonate nr. 2 in b, op. 35
Anna Vinnitskaya (piano)
  • I. Grave - Doppio movimento
  • II. Scherzo
  • III. Marche
  • VI. Finale. Presto
Chopins Tweede Pianosonate dankt zijn bijnaam 'Treurmars' aan het langzame derde deel. Dit stuk klinkt inderdaad als een begrafenismars. Vele beroemdheden werden onder deze muziek naar hun laatste rustplaats geleid, onder wie Winston Churchill, John F. Kennedy en Chopin zelf. De treurmars is zo'n prominent onderdeel van de sonate dat pianist Arthur Rubinstein in het daaropvolgende stormachtige slotdeel de wind bij wijze van spreken om de grafstenen hoorde huilen.

Caspar Vos - Chopin, Liszt, Mompou - Wereldpianisten

Samstag 30. November 2024, 20:00 Uhr
Fantasie in f, op. 49
Caspar Vos (piano)
Ballade nr. 1 in g, op. 23
Caspar Vos (piano)

Ella van Poucke (cello) & Caspar Vos (piano) - Chopins Cellosonate & Schumann - Artist in residence

Samstag 21. September 2024, 20:00 Uhr
Begin het nieuwe seizoen met klassiekers van Chopin en Schumann, de lievelingscomponisten van pianist en artist in residence Caspar Vos, en cellist Ella van Poucke!
Introduction et polonaise brillante in C, op. 3
Caspar Vos (piano) Ella van Poucke (cello)
Cellosonate in g, op. 65
Caspar Vos (piano) Ella van Poucke (cello)
  • I. Allegro moderato
  • II. Scherzo
  • III. Largo
  • IV. Finale. Allegro

Boris Giltburg - Chopin, Tsjaikovski, Medtner - Wereldpianisten

Samstag 20. April 2024, 20:00 Uhr
Nocturnes
Boris Giltburg
  • Nocturne in B, op. 62, nr. 1
  • Nocturne in cis, op. 27, nr. 1
  • Nocturne in fis, op. 48, nr. 2
  • Nocturne in F, op. 15, nr. 1
  • Nocturne in g, op. 37, nr. 1
  • Nocturne in Es, op. 55, nr. 2
  • Nocturne in c, op. 48, nr. 1
  • Nocturne in E, op. 62, nr. 2
Dromerige nachtstukken met soms een onheilspellende ondertoon, dat zijn in één pennestreek de Nocturnes van Chopin.

Anna Fedorova - Chopin, Schumann, Grieg - Wereldpianisten UITVERKOCHT

Samstag 28. Januar 2023, 20:00 Uhr
Nocturne in Des, op. 27, nr. 2
Anna Fedorova
Dat Chopin dol was op Mozarts muziek en op opera hoor je terug in deze Nocturne. Aan de zangerige melodie voegt Chopin steeds meer versieringen toe, zodat het steeds meer gaat lijken op een virtuoze opera aria.
3 Walsen, op. 64
Anna Fedorova (piano)
  • I. Molto vivace (Minutenwals)
  • II. Tempo giusto
  • III. Moderato
Chopins walsen zijn niet bedoeld om op te dansen. Eerder laat Chopin horen welke vormen de wals kan aannemen. De eerste van de drie walsen klinkt zwierig en virtuoos. De beroemde tweede wals klinkt nostalgisch en melancholiek. De slotwals voert je door een soort muzikaal labyrint. Om de paar maten lijkt de toonsoort te veranderen.
Ballade nr. 4, op. 52
Anna Fedorova (piano)
Chopins Ballades behoren tot de meest verhalende muziek die hij schreef. Toch ging Chopin niet uit van een concreet gegeven en laat hij de muziek geheel voor zichzelf spreken.

Thomas Beijer - Schubert, Chopin, Debussy, Skrjabin - Wereldpianisten

Samstag 12. März 2022, 20:00 Uhr
4 Mazurka's, op. 24
Thomas Beijer
  • Mazurka in g
  • Mazurka in C
  • Mazurka in As
  • Mazurka in bes
Met zijn mazurka's bracht Chopin de Poolse volksmuziek naar het concertpodium. De Mazurka is een volksdans, net zoals de wals in een driedelige maatsoort. Het verschil is dat het accent niet op de eerste te ligt.

Abdel Rahman El Bacha - Mozart, Beethoven, Chopin - Wereldpianisten

Samstag 13. November 2021, 20:00 Uhr
24 Preludes, op. 28
Adbel Rahman El Bacha
  • I. Prelude in C
  • II. Prelude in a
  • III. Prelude in G
  • IV. Prelude in e
  • V. Prelude in D
  • VI. Prelude in b
  • VII. Prelude in A
  • VIII. Prelude in fis
  • IX. Prelude in E
  • X. Prelude in cis
  • XI. Prelude in B
  • XII. Prelude in gis
  • XIII. Prelude in Fis
  • XIV. Prelude in es
  • XV. Prelude in Des 'Regendruppel'
  • XVI. Prelude in bes
  • XVII. Prelude in As
  • XVIII. Prelude in f
  • XIX. Prelude in Es
  • XX. Prelude in c
  • XXI. Prelude in Bes
  • XXII. Prelude in g
  • XXIII. Prelude in F
  • XIV. Prelude in d
Als een ketting van allerlei soorten aaneen geregen kristallen. Zo kun je naar Chopins reeks van 24 Preludes luisteren. Iedere prelude is een afgerond geheel, maar heeft zijn eigen sfeer en plaats in het totaal. Chopin bereikte, net als Bach met zijn Wohltemperierte Klavier, een bijzondere samenhang tussen de stukken door de afwisseling van de verschillende majeur- en mineurtoonaarden.

Severin von Eckardstein (piano), Quirine Viersen (cello), Aldo Baerten (fluit) - Haydn, Chopin, Weber

Freitag 4. Juni 2021, 20:00 Uhr
Ballade nr. 2 in F, op. 38
Severin von Eckardstein (piano)
Chopin schreef in totaal vier ballades waarvan Severin von Eckardstein de Tweede Ballade speelt. In de middeleeuwen waren ballades verhalende en fantasierijke liederen gezongen door de minstreel. Natuurlijk wordt in Chopins Tweede Ballade niet gezongen, maar het stuk klinkt wel als een spannend verhaal met een poëtisch begin en een heftiger middendeel.

UITGESTELD - Irina Kulikova - Bach, Satie, Piazzolla - Edesche Gitaarrecitals

Donnerstag 1. Oktober 2020, 20:00 Uhr
Wals in cis, op. 64, nr. 2 (arr.)
Irina Kulikova (gitaar)

Anastasia Kobekina (cello) en Paloma Kouider (piano) - Bach, Beethoven, Chopin

Samstag 7. März 2020, 20:00 Uhr
Cellosonate in g, op. 65
Paloma Kouider (piano) Anastasia Kobekina (cello)
  • I. Allegro moderato
  • II. Scherzo. Allegro con brio
  • III. Largo
  • IV. Finale. Allegro
Schreef Chopin zijn beste sonates na een liefdesbreuk? Je zou het haast denken, want zijn beroemde Cellosonate componeerde Chopin na zijn definitieve breuk met schrijfster George Sand. Ook de beroemde 'Treurmars' uit zijn Tweede Pianosonate van jaren eerder componeerde Chopin na een op de klippen gelopen relatie (Anna Vinnitskaya speelt deze sonate op 13 maart in de Edesche Concertzaal).

Severin von Eckardstein - Chopin, Schumann, Debussy, Dupont - Wereldpianisten

Freitag 24. Januar 2020, 20:00 Uhr
Polonaise-Fantasie, op. 61
Severin von Eckardstein (piano)
"Ik voltooi momenteel iets, waarvan ik niet weet hoe ik het zal noemen", schreef Chopin over zijn Polonaise-Fantaisie. Uiteindelijk koos hij voor de combinatie van fantasie en polonaise. Dromerige, nocturne-achtige passages wisselt Chopin af met heldhaftiger klinkende polonaise-onderdelen. Leuk om te weten: in de bestseller Gloed van de Hongaarse schrijver Sándor Márai speelt Chopins Polonaise-Fantaisie een centrale rol.

Besloten concert Rineke de Wit (Rabobank)

Dienstag 20. November 2018, 18:00 Uhr
Uit: Cellosonate, op. 65
  • III. Largo
Bij de naam Chopin denk je direct aan de piano. Behalve romantische pianomuziek, componeerde Chopin ook een magistrale Cellosonate. Dit 'Largo' is een baken van rust tussen de overige drie stormachtige delen van de sonate.

Filippo Gorini - Chopin, Beethoven - Wereldpianisten

Samstag 29. September 2018, 20:00 Uhr
Pianosonate nr. 2 in bes, op. 35
Filippo Gorini (piano)
  • I. Grave - Doppio movimento
  • II. Scherzo
  • III. Marche funèbre. Lento
  • IV. Finale. Presto. Sotto voce e legato
Deze pianosonate dankt zijn bijnaam 'Treurmars' aan het langzame derde deel. Dit stuk klinkt inderdaad als een begrafenismars. Vele beroemdheden werden onder deze muziek naar hun laatste rustplaats geleid, onder wie Churchill, J.F. Kennedy en ook Chopin zelf. De treurmars is zo'n prominent onderdeel van de sonate dat pianist Arthur Rubinstein in de stormachtige Finale de wind om de grafstenen hoorde huilen.
Ballade nr. 4, op. 52
Filippo Gorini (piano)
Bij het woord 'ballade' denk je al snel aan een spannend verhaal uit lang vervlogen tijden. Dat is precies de sfeer die Chopin in zijn Vierde Ballade oproept. Maar een verhaal waarover? Dat liet de componist over aan de luisteraar.

[nl]Souvenir de Florence van Tsjaikovski - Openingsconcert ICMFEde2018[/nl][en]Tchaikovsky's Souvenir de Florence - Opening Concert ICMFEde2018[/en]

Mittwoch 9. Mai 2018, 20:00 Uhr
Wals in Es, op. 18, "Grande Valse brillante"
Anna Federova (piano)
Feestelijker dan met deze beroemde wals van Chopin kan het festival niet beginnen. Iedereen heeft het stuk wel eens gehoord. Is het niet op het concertpodium, dan wel in tekenfilms of tv-commercials.
Polonaise in As, op. 53, 'Heroïsche'
Borys Fedorov (piano)
Chopins polonaises zijn veel meer dan zomaar Poolse dansen. Chopin voegde er zijn eigen stijl aan toe: virtuoos, groots en meeslepend. De bijnaam 'Heroïsche' dankt het stuk aan het heldhaftige karakter. Chopin schreef het stuk in 1833 in Wenen, maar de muziek lijkt te verwijzen naar de gelijktijdige revolutie in Polen.

Franse romantiek - Jetty Podt (orgel) & Francine van der Heijden (sopraan)

Freitag 2. Februar 2018, 20:00 Uhr
Prelude, op. 28, nr. 9 (arr.)
Jetty Podt (orgel)
Bewerking door Franz Liszt (1811-1886)
Prelude, op. 28, nr. 4 (arr.)
Jetty Podt (orgel)
Bewerking door Franz Liszt (1811-1886)

Anna Vinnitskaya - Chopin, Debussy, Prokofjev - Wereldpianisten

Samstag 7. Oktober 2017, 20:00 Uhr
24 Preludes, op. 28
Anna Vinnitskaya
  • I. Prelude in C
  • II. Prelude in a
  • III. Prelude in G
  • IV. Prelude in e
  • V. Prelude in D
  • VI. Prelude in b
  • VII. Prelude in A
  • VIII. Prelude in fis
  • IX. Prelude in E
  • X. Prelude in cis
  • XI. Prelude in B
  • XII. Prelude in gis
  • XIII. Prelude in Fis
  • XIV. Prelude in es
  • XV. Prelude in Des 'Regendruppel'
  • XVI. Prelude in bes
  • XVII. Prelude in As
  • XVIII. Prelude in f
  • XIX. Prelude in Es
  • XX. Prelude in c
  • XXI. Prelude in Bes
  • XXII. Prelude in g
  • XXIII. Prelude in F
  • XIV. Prelude in d
In de jaren dertig van de negentiende eeuw verdiende Chopin geld als pianoleraar. Om zijn getalenteerde studenten van goed oefenmateriaal te voorzien componeerde hij zijn ‘Preludes’, op. 28. Ondanks het aanvankelijk pedagogische doel van de stukken, zijn ze veel meer dan ‘oefeningen’. Net als in Bachs beroemde ‘Wohltempertes Klavier’ wisselt Chopin in deze miniatuurtjes de mineur- en majeurtoonsoorten om en om af.

Alexander Gavrylyuk - Bach, Chopin, Rachmaninov - Wereldpianisten

Donnerstag 14. September 2017, 20:00 Uhr
Uit: Etudes, op. 10
Alexander Gavrylyuk
  • Etude nr. 3, in E
  • Etude nr. 8, in F
  • IX. Etude nr. 9, in f
  • X. Etude nr. 10, in As
  • XI. Etude nr. 11, in Es
  • XII. Etude nr. 12, in c 'Revolutie'
Chopin verhief de etude tot ware kunst. Hij maakte van tot dan toe nogal fletse vingeroefeningen bloedstollende voordrachtstukken. Etude nr. 12 kreeg niet voor niets de bijnaam ‘Revolutie’ mee.

[nl]Grande Finale - Slotconcert ICMFEde[/nl][en]Grande Finale - Final concert ICMFEde[/en][de]Große Finale - Schlusskonzert IKMFEde[/de]

Samstag 27. Mai 2017, 19:15 Uhr
Polonaise brillante, op. 3
Anna Fedorova Benedict Kloeckner
In de herfst van 1829 verbleef de negentienjarige Chopin op het landgoed van zijn vriend Antoni Radziwill. Tussen het jagen, lesgeven en poseren voor een van Antoni's dochters componeerde Chopin deze beroemde 'Polonaise' voor cello en piano. Het zou een van zijn eerste uitgegeven composities worden. Hij was zelfs zo enthousiast over de 'Polonaise' dat hij er een jaar later de 'Introduction' aan toevoegde, wat de Polonaise nog meer diepte geeft.

[nl]Schuberts Forellenkwintet - Openingsconcert ICMFEde[/nl][en]Schuberts Trout Quintet[/en][de]Schuberts Forellenquintett - Eröffnungskonzert IKMFEde[/de]

Donnerstag 25. Mai 2017, 20:00 Uhr
3 Mazurka's, op. 63
Borys Fedorov
  • I. Vivace
  • II. Lento
  • III. Allegretto
Chopin dacht tijdens zijn gedwongen verblijf in Frankrijk vaak terug aan zijn vaderland Polen. Dat valt terug te horen in zijn prachtige Mazurka's, die Chopin baseerde op elementen uit de Poolse volksmuziek. Hartverscheurende melancholie klinkt door in deze Mazurka's, op. 63. "Ik kan me amper herinneren hoe ze thuis zongen", verzuchtte de componist kort voor zijn dood in een brief.

Florian Noack - Chopin, Rachmaninov en Tsjaikovski's 'Romeo en Julia' - Wereldpianisten

Samstag 8. April 2017, 20:00 Uhr
3 Mazurka's, op. 59
Florian Noack
  • I. Mazurka in a
  • II. Mazurka in As
  • III. Mazurka in fis
Chopin werd weliswaar in Polen geboren, het grootste deel van zijn leven bracht hij echter door in Frankrijk. Als eerbetoon aan zijn vaderland schreef hij vele pianostukken, gebaseerd op Poolse volksmuziek, zoals de polonaise en de mazurka. Deze set van drie Mazurka's vormen een prachtige eenheid, waarin elk van de drie stukken toch een eigen karakter heeft. Zo klinkt de eerste Mazurka als een teder portret. In de tweede Mazurka laat Chopin de hoofdmelodie steeds gevarieerd terugkeren. De derde Mazurka tot slot heeft met zijn snelle tempo veel weg van een andere Poolse volksdans: de 'oberek'.

Chopins Tweede Pianoconcert - Anna Fedorova (piano) en leden van het Koninklijk Concertgebouworkest

Samstag 18. Februar 2017, 20:00 Uhr
Pianoconcert nr. 2 in f, op. 21 (arr.)
Camerata RCO Anna Fedorova (piano)
  • I. Maestoso
  • II. Larghetto
  • III. Allegro vivace
Frédéric Chopin was hopeloos verliefd op een operazangeres toen hij zijn 'Tweede Pianoconcert' componeerde. Zou dat de reden zijn dat het prachtige langzame middendeel veel weg heeft van een aria uit een belcanto-opera?

Julien Libeer - Schubert en Chopin - Wereldpianisten

Samstag 8. Oktober 2016, 20:00 Uhr
Nocturnes, op. 9
Julien Libeer (piano)
  • I. Larghetto
  • II. Andante
  • III. Allegretto
Deze drie 'Nocturnes' op. 9 van Chopin zijn regelrechte tophits in de klassieke muziek. Vooral de tweede werd een klassieke evergreen. Muziek die je vast herkent uit veelbekeken series en films zoals ‘Bones’ en ‘Mad Men’.
Barcarolle, op. 60
Julien Libeer
De 'Barcarolle' is een gondellied. In de linkerhand hoor je als het ware de deinende gondel op het water. De rechterhand speelt een prachtige melodie vol pianistische hoogstandjes.

Daria van den Bercken - Keys to Mozart - Wereldpianisten

Samstag 5. März 2016, 20:00 Uhr
Nocturne cis, op. 27, nr. 1
Daria van den Bercken
Nocturne Des, op. 27, nr. 2
Daria van den Bercken

Anna Fedorova - Beethoven, Chopin, Ravel - Pianorecital - Wereldpianisten

Samstag 13. Februar 2016, 20:00 Uhr
Ballade nr. 1 in g, op. 23
Anna Fedorova
Ballade nr. 2 in F, op. 38
Anna Fedorova
Ballade nr. 3 in As, op. 47
Ballade nr. 4 in f, op. 52

Cristina Ortiz - Chopin, Ravel en Bowen - Wereldpianisten

Samstag 14. November 2015, 20:00 Uhr
Barcarolle in Fis, op. 60
Cristina Ortiz
Sonate nr. 3 in b, op. 58
Cristina Ortiz
  • I. Allegro maestoso
  • II. Molto vivace
  • III. Largo
  • IV. Presto ma non tanto

Chopin, Liszt en Prokofjev - Ramon van Engelenhoven

Samstag 14. März 2015, 20:00 Uhr
Sinds het behalen van de eerste prijs op het Prinses Christina Concours in 2013 gaat het hard met de carrière van Ramon van Engelenhoven. Grote zalen in binnen- en buitenland zijn inmiddels zijn domein, tournee´s brachten hem onder andere in Duitsland, Italië, Turkije, Griekenland en Amerika. En dan te bedenken dat deze jonge wereldpianist nog maar negentien jaar oud is. Niet minder opmerkelijk is zijn keuze voor de spannende Zevende Pianosonate van Sergej Prokofjev. Bekijk het volledige programma op www.edescheconcertzaal.nl.
Etude in As, op. 25, nr. 1
piano Ramon van Engelenhoven
Etude in f, op. 25, nr. 2
piano Ramon van Engelenhoven
Etude in a, op. 25, nr. 11
piano Ramon van Engelenhoven
Ballade nr. 4 in f, op. 52
piano Ramon van Engelenhoven

Anna Fedorova (piano) en Benedict Kloeckner (cello)

Freitag 26. Dezember 2014, 20:00 Uhr
Polonaise brillante & Nocturne in Es (arr. Popper)
piano Anna Federova cello Benedict Klöckner

Jong Nederlands pianotalent: Martin Oei en Juliette-Constance Riebeek

Sonntag 29. Juni 2014, 15:00 Uhr
Aanstormend pianotalent ontmoet de Bösendorfer Imperial. Te gast zijn Martin Oei (18) en Juliette-Constance Riebeek (12). Beiden speelden al eerder in het Amsterdamse Concertgebouw en gelden als grote beloften onder de jongste lichting Nederlandse pianotalenten. Beluister één van 's werelds mooiste vleugels Martin en Juliette spelen op één van 's werelds mooiste vleugels in de nieuwe Edesche Concertzaal: de Bösendorfer Imperial 290. Deze tot acht octaven uitgebreide vleugel is bijna drie meter lang, en geeft mede daardoor een schitterende klank. In Nederland is deze concertvleugel alleen in de nieuwe Edesche Concertzaal te vinden.
Polonaise in cis, op. 26, nr. 1

Bonjour Paris! Anna Tyshayeva (vleugel) en Anar Ibrahimov (viool)

Samstag 17. Mai 2014, 20:00 Uhr
Pianiste Anna Victoria Tyshayeva keert terug naar de Edesche Concertzaal. Tijdens haar debuut vorig jaar oktober maakte ze al veel indruk. In de gloednieuwe pianoserie 'Wereldpianisten' is ze daarom opnieuw te beluisteren, ditmaal samen met de uit Azerbeidjan afkomstige meesterviolist Anar Ibrahimov. Sinds zijn conservatoriumstudie in Baku geldt hij als een van meest toonaangevende violisten van zijn land. Momenteel is hij verbonden aan het fameuze kamerorkest Kremerata Baltica van Gidon Kremer. Onder de titel 'Bonjour Paris' spelen Anna Victoria Tyshayeva en Anar Ibrahimov muziek die op verschillende manieren met Parijs en Frankrijk is verbonden.
Sonate voor piano nr.3, op.58 in b
  • Allegro maestoso
  • Scherzo. Molto vivace
  • Largo
  • Finale. Presto non tanto
Eerste kennismaking: 'De Derde Sonate klinkt misschien beheerst, maar is in feite een zeer wild stuk. Er is een kracht die voortdurend rijst en daalt, alsof worstelingen van vroeger hier eindelijk worden overwonnen.' (Pianiste Maria João Pires)

Het 5-pianistenconcert

Sonntag 17. November 2013, 15:00 Uhr
Pianomiddag in de Edesche Concertzaal De pianisten in dit recital speelden al eerder in de Kleine Zaal van het Concertgebouw. Nu maken ze hun rentree in de Edesche Concertzaal. In deze gloednieuwe serie biedt Bol Piano's elke derde zondagmiddag van de maand een keur aan opmerkelijk pianotalent. Bach, Chopin en Rachmaninov Wim Vermeulen, Jan van Duijvendijk, Michiel van den Hout, Roderic van Voorst tot Voorst en Mirta Mehmedic spelen een dwarsdoorsnede van het pianorepertoire. Op het programma prijkt muziek van Bach, Chopin, Rachmaninov en Ravel. Genoeg ingrediënten voor een onvergetelijke pianomiddag.
Polonaise nr. 3 in A, op. 40, nr. 1
Jan van Duijvendijk
Polonaise nr. 5 in fis, op. 44
Jan van Duijvendijk

Viool- en pianoduo Noé Inui - Vassilis Varvaresos

Samstag 9. November 2013, 20:00 Uhr
Een onweerstaanbare combinatie, zo kun je het duo van violist Noé Inui en pianist Vassilis Varvaresos gerust noemen. Sinds zij - ruim een jaar geleden - hun eerste gezamenlijke optreden hadden beëindigd, was het voor hen meteen duidelijk dat dit niet een samenwerking van tijdelijke aard zou zijn. Zozeer voelen zij elkaar aan, zo zijn zij één tijdens hun concerten, iets wat tot achterin de zaal zicht- hoor- en merkbaar is. Waar zij ook komen, bij een huisconcert of in een concertzaal, het publiek wil meer en kan geen genoeg van ze krijgen. Komende maand maakt dit duo zijn opwachting in de kamermuziekserie van Theater Megaron in Athene.
Ballade no.1
arr. Eugène Ysaÿe (1858-1931)

Wibi Soerjadi

Samstag 26. Oktober 2013, 20:00 Uhr
Wibi Soerjadi bespeelt op virtuoze wijze de Bösendorfer Imperial 290 en geeft een muzikaal verrassingsdiner! Maak dit mee, deze unieke combinatie is in Nederland niet elders te vinden. Wibi gebruikt de volle acht octaven van deze wereldklasse concertvleugel, alleen in de Edesche Concertzaal!
Uit: Pianoconcert nr. 1 in e op. 11
Wibi Soerjadi
  • I. Allegro maestoso
Hij speelde zowel de piano- als de orkestpartij